Experiències

Can Carreres / Montpalau / Pineda de Mar

Esportiva, Rutes BTT

El punt més alt de Can Carreres (urbanització Pineda-Calella) a 406 metres d’alçada i amb unes vistes impressionats del mar Mediterrani i la costa que envolta als pobles del Maresme. Començarem descendint pel camí que ens porta a veure el turó del Montpalau i el que va ser una fortificació medieval. Un camí que ens permet veure Pineda en el seu resplendor. De fons, la torre de Montagut (Santa Susanna) i el Castell de Sant Joan (Blanes).

Posarem rumb cap a la riera i abans de creuar a l’esquerra podrem visualitzar un forn de calç, quan ho creuem, podrem veure el molí de Can Marquès on a més a més hi ha les moles que giravoltaven. Després ens trobarem al punt de la font del Ferro. Passarem per un petit pont i per un camí sortirem davant del que va ser la pedrera del Montpalau (depuradora). Ens posarem al costat de la riera, i farem una pujada i així podrem posar a prova la nostra bicicleta BBT, i enfilarem el camí de Can Cornet.

A l’inici de Pineda, el campanar de l’església barroca de Santa Maria es trobarà davant nostre. Seguirem pels carrers Ciutadans i Major, gaudint de les seves vistes i els edificis d’estil modernista i noucentista. Baixarem pel carrer del Mar, deixant que la brisa marina ens toqui la cara. Finalment, creuarem la via del tren i acabarem aquesta meravellosa ruta a la platja de Pineda de Mar.